۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۳۲
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

پهلوان اکبر

پهلوان اکبر
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: محمد عباسی
نوبت چاپ: اول/ 1396
قیمت: 25000 تومان
معرفی اثر:

کتاب «پهلوان اکبر» سیری بر زندگی شهید نوجوان دانش‌آموز و ۱۷ساله «اکبر چمنی» از شهدای شاهرودی است. در این کتاب، علاوه بر سیر در زندگی شهید اکبر چمنی، از ۳۵ شهید دیگر شاهرودی نیز روایت و سعی شده است تا تمام مطالب کتاب مستند و دقیق و خود مرجعی برای علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای شاهرودی باشد. شهید والامقام اکبر چمنی، متولد سال ۱۳۴۴ و صاحب‌نام در عرصه کشتی در چهار نوبت از سوی بسیج شهرستان به مناطق عملیاتی اعزام شد و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۶۱ در محاصره تانک‌های عراقی بر اثر اصابت گلوله توپ به فیض شهادت نائل آمد.

 برشی از کتاب:

یک روز داشتیم با هم صحبت می‌کردیم که گفت: "اگه آدم چهل روز گناه نکنه، به درجه‌ای می‌رسه که انگار دیگه اون آدم خاکیه توی این دنیا نیست! ... انگار توی آسمون‌ها پرواز می‌کنه! ... اگه تموم خونه‌ش پر از پول و طلا و جواهر بشه، با شن‌های کنار خیابون براش یکی می‌شه!"

بعد یکهو پشیمان شد و حرف‌هایش را ادامه نداد؛ و در عوض گفت: "نمی‌دونم چرا این حرف‌ها رو زدم؟! شاید چون تو مادرم هستی، گفتم!" و از خانه بیرون رفت!

می‌گفت: "روزی برسه که مردم، مؤمن و انقلابی‌بودن خودشون رو پنهان کنند و بُروز ندن!"


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی