۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۰۴
شهید گمنام ۹ نظر اشتراک گذاری

یادت باشد

یادت باشد
تولیدات انتشارات
 
پدیدآورنده: محمدرسول ملاحسنی
نوبت چاپ: چهل و یکم/ 1398
قیمت: 30،000 تومان
معرفی اثر:
کتاب «یادت باشد»، عاشقانه ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید! طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب «یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است. عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد ،اما این تعلق خاطرها هیچ گاه کهنه نمی شود.
 
کتابی که می‌شود ساعت‌ها با آن خندید و روزها با آن اشک ریخت. کتاب را که ورق می‌زنی انگار برایت همه شهدا تصویر می‌ شوند و تازه می‌فهمی آنهایی که فدایی زینب شدند، چقدر شبیه هم هستند. فرقی نمی‌کند اسمشان چه باشد! محمد بلباسی، محسن حججی، مصطفی صدرزاده، مهدی نوروزی، حمید سیاهکالی و... اینها همگی «یادشان بود» تا ما «یادمان باشد» راه از آسمان می‌گذرد!
اگر دنبال کتابی برای آرامش روح، برای پیدا کردن راه یا حتی برای هدیه دادن به بهترین عزیزانتان هستید، این کتاب را حتما بخرید و بخوانید و هدیه بدهید. از آن دست کتاب‌هایی که نمی‌شود بدون گریه تمام کرد! از آن دست کتاب‌هایی که دوست نداری تمام شود، از آن دست کتاب‌هایی که وقتی به آخر می‌رسی، نمی‌دانی اول راهی یا آخر راه! فقط می‌شود گفت باران کلمات که می‌بارد، دلمان برایشان تنگ می‌شود، راه می‌افتیم بدون چتر ما بغض می‌کنیم، آسمان گریه!

برشی از کتاب:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این‌طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!» گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم، منو بی‌خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم: «یادم هست! یادم هست.»

 

 

 

نظرات (۹)

  1. محمد حسین اعظمی
    محمد حسین اعظمی ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۰۸:۵۴

    گاهی در پیچ و خم پیچیدگی ها گیر میکنیم ولی به روایت همسر شهید گاهی بعضی چیزها ساده اش خوب است .من تدریس خانوادهدر قران میکنم و کتاب ها و سخنرانی های زیادی در خصوص خانواده مطالعه کرده اماوقتی با این کتاب اشنا شدهام میگویم این کتاب زیبا ترین کتاب سبک زندگی اسلامی خانوادگی است که باید هر روز یک صفحه اش را خواند و به آن عمل کرد.خداوند در قران می فرماید اگر همسر و مال و مقامتان را بیشتر از خدا و رسولش و جهاد در را خدا دوست دارید فتربصوا حتی یاتی الله بامره منتظر باشید خدا شما را عذاب کند این کتاب مصداق عملی این ایه است هم جعل بینکم موده و رحمه را دارد و هم عشق والا به جهاد .خدایا ما را شرمنده شهدا نکن

  2. محمد
    یادم میماند که چه ها کردی با دلم، بقول معروف کوبیدی که از نو بسازیش. یادم میمونه غم هایی که از غم همسرت رو دلم نشست. از سبک زندگی قشنگتون. 
    از قرآن خواندن های هر شبتون و... 
    یادت بماند تا توانستم معرفیش کردم کتاب و سبک زندگیت رو که سرلوحه ی زندگیشون قرار بدن مثل خودم. 
    دعایمان کن ددر جوار حضرت عشق 
    انشالله زیارتت میکنیم در جوار حق. 
    یاحق
  3. azkbl
    عاااااااالیه
    از اون کتاباییه که هرکسی حتما حداقل یکبار قبل از اینکه حضرت عزرائیل جون مارو بگیره باید خوند و بنظرمن باید یه نسخه ازش توی هر خونه ای باشه

  4. علیرضا از مشهد
    علیرضا از مشهد ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۲۵
    AliReza SalimiMazinani:
    سلام علیکم....من تازه در همین عید ۹۸ کتاب زیبای "یادت باشد" به دستم رسید...
    خواندم و اشک ریختم...خواندم و بغض کردم...خواندم و از درون فرو ریختم....
    به فصل های آخر که رسیدم دیگر حتی احساس میکنم اراده زندگی را از من صلب کرد....برنامه هایم به هم ریخت....من از مشهد الرضا علیه السلام مزاحمتان شدم...دیروز وقت برگشتن از سر کار وسط میدان شهدا روبروی حرم نشستم و زار زار خواندم و گریستم....امروز باز هم چند فصل آخر راخواندم...صبح قبل رفتن به مغازه ان و حالا وقت برگشتن....شما رو به همین امام رضا علیه السلام..قسمتون میدم این پیام من رو به همسر بزرگوار شهید حمید برسانید

    به ایشون بگید...خواهرم اگر چه از نظر سنی از شما بزرگترم...اما در مقابل صبوری و مردانگی شما طفلی بیش نیستم...به ایشون بگید این کتاب خودش یک روضه کامل بود...یک مقتل پر سوز و آه....بهشون بگید قلب من هم شکست...چشمم سرخ شد و بارها و بارها دور از چشم رهگزران گوشه ای پیدا میکردم و های های اما بی صدا اشک ریختم...
    بهشون سلام حقیررو برسونید و بگید تنها نیستند...همسرشون مدافع ناموس رسول الله بودند و ما خاک پای ایشونیم....
    بگید خواهرم ...به زودی که حرم مشرف بشم به نیابت از ایشون و شهید حمید انشالله زیارت میکنم و سلام میدم خدمت ابی الحسن الرضا علیه السلام....
    به ایشون بگید شفاعت خود شما برای ما کافیه اون دنیا خواهرم....
    التماس دعا .....
    یا علی....
    دعا کنید دنیا ما رو با خودمون نبره!!!😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
  5. فرزند مدافع حریم
    فرزند مدافع حریم ۰۴ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۱۸
    بعد از خواندن کتاب بسیار تحت تاثیر این نثر روان که برای تمامی  سنین قابل درک هست قرار گرفتم
    و بسیار از این که بسیاری از جوانان و علاقمندان به کتاب به زندگی شهدای مدافع حرم علاقه نشان میدهند خوشحال شدم
    کاش کمی نویسندگان و ناشران در پی نشر کتاب هایی برای شهدای مدافع حریم و نیروی انتظامی بودند 
    مظلومیت این شهدا واقعا ناراحت کننده است 
  6. شرمنده ایم شهدا...
    شرمنده ایم شهدا... ۲۴ اسفند ۹۷ ، ۱۴:۳۵
    باسلام
    زندگی صاف و ساده و آرام این شهید همیشه جز یکی از آرزو هام بوده و هست ولی تا به امروز قسمتم نشده!!!
    دوفصل آخر این کتاب رو با قطره قطره اشکم خوندم و تموم کردم. چقدر این جور عشق ها شیرینه . معنی عشق واقعی و پاک رو توی این کتاب پیدا کردم.
    انشالله خود شهید برا همه مون مخصوصا مجردا دعا کنه که چنین عشق های پاکی قسمت و روزی مون بشه و بتونیم ادامه دهنده راه شون باشیم.
  7. بیقرار وصال
    بیقرار وصال ۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۸:۳۹
    الان یک هفته است که کتاب رو خوندم هر روز بغض کردم هر لحظه که یاد مطالبش می افتم گریه میکنم حتی در حالت رانندگی و محل کار .دست منو بگیر حالم جهنمه
  8. احمدرضا
    عرض سلام وخداقوت به نویسنده این کتاب و همه عواملی که در انتشارات شهید کاظمی زحمت کشیدند تا امثال کتاب های یادت باشه تولید و در جامعه فرهنگ شهادت ترویج داده بشه.
    بنده تقاضا دارم اگه میشه کتاب یادت باشد در چاپ های قبل نسبت به چاپ جدید کتابی کوچک بود که الان اندازه کتاب کمی بزرگتر شده.که از جذابیت جلد وزیبایی کتاب کمی کاسته شده . به نظر من همون جلد کوچک خیلی زیباتر و شیک تر برای هدیه دادن بود اگه میشه لطف کنید همانند چاپ های گذشته جلد کوچک تولید کنید.

    ممنون
  9. کمیل
    این کتاب فوق العاده است
    از وقتی خوندمش بیچاره شدم
    غبطه خوردم برای حال خوش شهید حمید سیاهکالی مرادی و
    دق کردم برای خانوم فرزانه سیاهکالی(همسر شهید)
    صفحه به صفحه کتاب رو با اشک خوندم...
    بخدا قسم که منو پیر کردم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی