۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۱
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

زینت باشیم

زینت باشیم
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: مجله الکترونیکی اخوت
نوبت چاپ: اول/ 1396
قیمت: 8000 تومان
معرفی اثر:

گلچینی درباه برادری و همدلی در بین تشیع و اهل سنت است.

امام صادق(ع): «ای گروه شیعه! شمایید که به ما منسوبید، برای ما زینت باشید نه مایه‌ی ننگ و عار. چه مانعی دارد که همانند یاران علی(ع) در بین مردم باشید؟ که اگر مردی از یاران او در بین قبیله‌ای قرار می‌گرفت، امام و مؤذن آنان بود و امانت‌دار و محافظ مال آنان. مریضان آنان را عیادت کنید و در تشییع جنازه‌ی آنان حاضر شوید و در مسجدشان نماز بگذارید. نگذارید در امر خیر از شما پیشی گیرند. به خدا قسم شما سزاوارتر از آنان به آن امر هستید». (بحارالانوار، ج85، ص119).

برشی از کتاب:

راه مقابله با وهابیت و داعش مجادله نیست، بلکه تعامل علمی مناسب با علمای معتدل اهل سنت است. باید سوء تفاهمات اهل سنت برطرف شود تا آنها خود در برابر تفرقه افکنان وهابی ایستادگی کنند. خیلی از اوقات ما در پازل وهابیت بازی می‌کنیم. آن‌ها می‌خواهند که ما را به بعضی حواشی بکشانند تا با واکنش ما بتوانند معتدلین اهل سنت را نسبت به ما بدبین و به طرف خودشان بکشانند.

ما باید به شبهاتی که علیه تشیع وارد می‌شود جواب بدهیم. باید محکمات عقاید شیعی را برای مردم تبیین کنیم. ولی متأسفانه ما به این محکمات بی‌توجهیم و صرفاً به متشابهات و حواشی می‌پردازیم.

اگر ما محکمات را به صورت درست برای شیعیان تبیین کنیم، احتمال انحراف آنها از بین می‌رود. ما باید محکمات عقاید شیعی را تبیین کنیم تا شیعیان در برابر شبهات واکسینه شوند.

ما باید اصل و اساس ولایت اهل‌بیت(ع) را با اسلوب درست برای شیعیان جا بیندازیم که در این صورت شبهات تأثیری بر آنان نخواهد داشت.

*در دنیای اسلام کسی نیست که بگوید من طرفدار وحدت نیستم. همه از وحدت دم می‌زنند، اما بسیاری از تعاریف وحدت خطا بوده و مدنظر ما نیست. تعریف بعضی از وحدت این است که همه یک مذهب شوند و دیگر شیعه و سنی وجود نداشته باشد. در واقع همه مذاهب تعطیل شوند. این تعریف قطعاً خطاست. بعضی دیگر مثل افراطیون وهابی می‌گویند همه بیایند مثل من بشوند تا با آنها وحدت کنم! این هم اشتباه است.

تعریف بعضی دیگر هم نوعی هرج و مرج در اعتقادات است. یعنی می‌گویند هرکسی هر عقیده‌ای دارد، درست است و با هم دعوا نکنید! این هم غلط است. بله ما با مخالف خود دعوا نمی‌کنیم، ولی این بدین معنا نیست که عقیده او را درست می‌دانیم.

«احترام» به عقاید دیگران با "درست" دانستن آن خیلی فرق دارد.

معنای وحدت خیلی پیچیده نیست. منظور از وحدت به هیچ وجه عقب‌نشینی از عقاید نیست.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی