۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۱:۲۶
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

حلب خان طومان پلاک 25

حلب خان طومان پلاک 25
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: شهلا پناهی
نوبت چاپ: اول/ 1397
قیمت: 18000 تومان
معرفی اثر:

مخاطب با مطالعه این اثر می‌تواند با مرور مقاطع تاریخ از صدر اسلام تا آزادی حلب، پر رنگ‌ترین نقاط صف‌کشی جهان کفر در برابر جبهه اسلام را مرور کند. این کتاب یک اثر پژوهشی است که برای از حوصله خارج نشدن خواننده در قالب یک داستان ریخته شده است و چند دانشجو مسیر قصه از کربلا تا شام را طی می‌کنند.

برشی از کتاب:

درگیری تا صبح روز هفدهم ادامه داشت و ما توانستیم باقیمانده نیروهای خودمان را به مواضعی که از قبل مشخص کرده بودیم، انتقال بدهیم. برای لحظه‌ای صدای انفجار و رگبار قطع نمی‌شد. واقعاً زمین زیر پای ما می‌لرزید، اما با تمام این احوال مقاومت کردیم. دشمن تصمیم داشت که با همین حجم آتش در مرحله اول خان‌طومان و در مرحله بعد خلصه، زیتان و نقاط دیگر را هم از ما بگیرد، اما مقاومت بچه‌ها در این مواضع امکان مرحله دوم حمله را به دشمن نداد. ساده‌ترین تعریف برای این حماسه تکرار قصه عاشورا بود. روز هجدهم حاج قاسم در جواب نظرات و گاهاً نیش و کنایه‌های دیگران گفتند: «منطقه پدافندی خان‌طومان یک منطقه بسیار نامناسبی بود. ایستادگی در این منطقه کار ساده‌ای نبود. بچه‌های لشکر 25 واقعاً مقاومت کردند و ... .






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی