۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۰
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

یهود ستیزی

یهود ستیزی
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: علیرضا سلطانشاهی
نوبت چاپ: اول/ 1396
قیمت: 15000 تومان
معرفی اثر:

کتاب «یهود ستیزی، واقعیت یا دستاویز سیاسی» حاصل زحمات علمی و محقق ارجمند و پژوهشگر توانا؛ جناب آقای سلطانشاهی است که با قلمی فاخر و اشراف خوب بر مطالب، موضوع یهود ستیزی را در ابعاد مختلف بررسی کرده است. یهودستیزی واقعیتی انکارناپذیر است و کم یا زیاد در هر جایی که یهودیان می‌زیسته‌اند این احساس ایجاد شده است، ولی اینکه منجر به اقدامی علیه آنها شده باشد یا نه، به نسبت زمان و محل وقوع فرق می‌کند و باید در محل خود به آن توجه کرد. اما نکته مورد توجه در این تحقیق ریشه‌یابی یهودستیزی است و اینکه ریشه در اعتقاد، رفتار و اهداف سیاسی و اقتصادی آنها دارد. شاید به همین دلیل است که یهودیان و دستگاه‌های علمی و تبلیغاتی آنها بیشتر به وجود یهودستیزی با هدف ترویج مظلوم‌نمایی توجه دارند تا پرداختن به ریشه‌های آن.

این کتاب دارای یک دیباچه و شش بخش است که عمده پیرامون مسئله یهود ستیزی بحث مطرح می‌شود تا پیرامون این توهم سیاسی پدید آمده از اروپا و نشر یافته در سایر دنیا سخن بگوید.

برشی از کتاب:

جمعیت فراوان یهودیان زرمدار روسیه تزاری، بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و سوداگری‌های معمول در جامعه یهودی فراهم کرده بودند؛ البته که به لحاظ فقر اقتصادی و نابسامانی موجود، رضایت یهودیان را برآورده نمیکرد. ضمن آنکه فزون‌خواهی یهودیان نیز نهایتاً منجر به محدودیت برای یهودیان می‌شد. در خلال چنین اوضاعی در سال 1881 الکساندر دوم، طی یک سوء قصد کشته می‌شود و از میان تمام متهمین، انگشت نشانه به سوی یهودیان اشاره می‌کند. با این حادثه فصل جدیدی از یهود ستیزی در جامعه روسیه آغاز می‌شود که به پوگروم معروف می‌گردد.

...در پی این وقایع آمارهای ضد و نقیضی از تعداد کشته‌شدگان یهودی مطرح می‌شود و متعاقب آن سیاست‌های محدودکننده‌ای علیه آن اتخاذ می‌گردد... تاکنون با تمام تفاصیل مذکور که در منابع تاریخی یافت می‌شود، هرگز به این سوال جواب داده نشدکه بر چه اساسی و چه مدرکی یهودیان عامل قتل الکساندر دوم بوده‌اند؟ و آیا اصلاً پوگروم‌ها آن حد و اندازه‌ای که تبلیغ کرده‌اند، کشته یهودی در برداشته است یا خیر؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی