۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۱۱
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

کار فرهنگی باید جریان ساز باشد

کار فرهنگی باید جریان ساز باشد
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: محمدباقر نادم
نوبت چاپ: دوم/ 1398
قیمت: 22000 تومان

معرفی اثر:

 

به گفته نویسنده: در حوزه تبلیغ و ترویج دین، بحمدالله و المنه، کتب و مقالات و تجربیات مختلف و بسیاری موجود است؛ اما بیشتر ناظر به اصل مسئله تبلیغ، روش‌ها و آداب، و یا حتی محتوای دسته‌بندی شده‌ی مباحث تبلیغی است  و در جست‌و‌جوی خود در منابع و مراکز عرضه، اساساً درباره‌ی «جریان‌سازی تبلیغ دینی» مجموعه‌ای نیافته است. از این رو، با استفاده از تجربه‌ی سال‌ها تبلیغ دینی وآموخته‌های دوره‌ی تخصصی تبلیغ و درنهایت، تأمل و نظام‌دهی به آنها، مباحث مورد نیاز را در این حوزه با عنوان: درآمدی بر جریان‌سازی فرهنگی، راهبردها و روش‌های پایداری فعالیت‌های فرهنگی‌تبلیغی ارائه نموده است.

برشی از کتاب:

اصولاً یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های قرآن کریم، حضور در همه‌ی اعصار و زمان‌هاست. کتابی که هیچ‌گاه نه کهنه شده است و نه اسیر زمان. مهم‌ترین شاخصه در جریان‌سازی که اساساً هدف اصلی جریان فرهنگی است، حضور در زمان‌های متفاوت و تداوم آن است.

هر فعالیت فرهنگی برای بقاء و دوام باید خود را در همه‌ی زمان‌ها عرضه داشته و منحصر به فرصت خاصی نباشد. تناسب با مخاطب، تنوع محتوا و روش و بلاغت، هنگامی تبدیل به جریانی فرهنگی می‌گردد که تداوم داشته باشد.

دوام کار فرهنگی بزرگ‌ترین عامل تضمین کننده‌ی تأثیر و ماندگاری پیام است. اگر قرار است هم‌چون رودخانه، همه‌ی آنچه در مسیر است را همراه کنیم، باید خروشان باشیم و بی‌امان. رودخانه‌ای که فصلی است، آبرفت‌ها را در نیمه‌ی راه رها می‌کند؛ یعنی وقتی جریان دارد، مؤثر و وقتی از جریان می‌افتد، دیگر مرداب است نه رودخانه.

 

برچسب ها نشر شهید کاظمی,

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی