۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۰۵
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

چمروش

چمروش
تولیدات انتشارات

 

 
پدیدآورنده: شهلا پناهی لادانی
نوبت چاپ: دوم/ 1398
قیمت: 30000 تومان
معرفی اثر:

 

 

کتاب حاضر مجموعه خاطراتی است که خواننده با مرور آن می‌تواند از تولد تا شهادت، همراه با خانواده، دوستان و همرزمان شهید و در مسیر زندگی شهید حرکت کند. وجه متمایز این کتاب نگاه به دوره‌های مختلف آموزش و تخصص این شهید والامقام است.

شهیدی که هرگز کسی از دست یا زبان او ناراحت نشد و در عین اینکه در کار قاطع و جدی بود، در حوزه‌ها و استان‌های مختلف کار می‌کرد و در بخش پهپاد خیلی زحمت کشید و پرنده‌هایی که کسی جرأت هدایتشان را نداشت، به راحتی هادی بود و تمام هواپیماهای رام نشدنی برای تست در اختیار شهید کمال قرار می‌گرفت.

«چمروش» نام پهپادی است که شهید شیرخانی در تمامی مراحل طراحی، ساخت و پرواز این پرنده حضور داشتند و برای نخستین بار توسط این شهید عزیز که اولین استاد خلبان پهپاد ایران است، در آسمان به پرواز درآمد. چمروش؛ پرنده‌ای که محافظ آسمان ایران است.

برشی از کتاب:

..... به فکر پرواز در شب افتادیم کاری که همه با انجام دادنش نه تنها مخالف  بودند؛ بلکه اعتقاد داشتند این کار امکان پذیر نیست. ضمن دوره آموزش با شیطنتی که داشتیم و مهارت علیرضا توانسته بودیم نقشه سیم کشی داخلی پرنده را داشته باشیم. مثل بچه ها با روشن و خاموش شدن چراغ های سبز و قرمز ذوق زده شده بودیم. تمام حواسمان به آسمان بود. رد پرواز پرنده را با قد کشیدن انگشت هایمان به هم نشان می دادیم. کمال مثل همیشه صورتش غرق شادی و خنده بود. پرواز در شب یکی از شاهکارهای خلبانی کمال بود. این پرواز برای اولین بار در ایران انجام شد.

 

 

برچسب ها شهید مدافع حرم,

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی