۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۰۳
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

ولایت فقیه جلد چهارم

ولایت فقیه جلد چهارم
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: محمود زارعی
نوبت چاپ: اول/ 1397
قیمت: 8500 تومان
معرفی اثر:

مبانی، پیشینه و ادله‌ی اثبات مباحث به هم پیوسته‌ی «ولایت الهیه»، «حکومت اسلامی» و «ولایت فقیه» در اقوال فقهای شیعه  با تکیه‌ی بیشتر بر اقوال مراجع عظام و علمای اعلام معاصر.

در جلد چهارم این مجموعه، نویسنده در پی پاسخ به 4 شبهه با عناوین «طاغوت بودن همه‌ی پرچم‌های پیش از ظهور، تزئینی بودن نقش مردم در حکومت اسلامی، نظریه رهبری شورایی و سازوکار تشخیص ولی فقیه» می‌باشد.

برشی از کتاب:

* در انتخاب دستگاه اجرایی و رئیس قوه مجریه، مردم خودشان دخالت می‌کنند. حتی در انتخاب رهبر، با اینکه رهبری یک منصب الهی است و تابع ملاک‌های الهی و معنوی و واقعی است، باز مردم نقش دارند؛ کما اینکه مشاهده کردید، مجلس خبرگان که نمایندگان مردم‌اند، می‌نشینند کسی را معین و انتخاب می‌کنند.
اگر همان کسی که مجلس خبرگان انتخاب کرد، مورد قبول مردم نباشد، باز رهبری او، جا نخواهد افتاد. پس آحاد و عامه مردم، علاوه بر اینکه به صورت غیرمستقیم از طریق مجلس خبرگان، رهبر را معین می‌کنند، مستقیماً هم نسبت به شخص رهبری نظر و تصمیم دارند و نظر و تصمیم و خواست و اراده آنهاست که در حقیقت یک رهبر را رهبر می‌کند و به او امکان تصرف و قدرت امرونهی و قبض‌وبسط می‌دهد.

*جمهوری اسلامی دو جزء دارد: جمهوری است؛ یعنی مردمی است، اسلامی است؛ یعنی بر پایه‌ی ارزش‌های الهی و شریعت الهی است. مردمی است؛ یعنی مردم در تشکیل این نظام، در بر روی کار آوردن مسئولان این نظام نقش دارند، پس مردم احساس مسئولیت می‌کنند؛ مردم بر کنار نیستند. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار عمومی مردم چالوس و نوشهر در تاریخ 15مهر1388)



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی