۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۰۴
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

ولایت فقیه جلد دوم

ولایت فقیه جلد دوم
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: محمود زارعی
نوبت چاپ: اول/ 1397
قیمت: 10000 تومان
معرفی اثر:

مبانی، پیشینه و ادله‌ی اثبات مباحث به هم پیوسته‌ی «ولایت الهیه»، «حکومت اسلامی» و «ولایت فقیه» در اقوال فقهای شیعه  با تکیه‌ی بیشتر بر اقوال مراجع عظام و علمای اعلام معاصر.

در جلد دوم این مجموعه به موضوعاتی همچون: تعریف ولایت، حوزه‌های سه گانه ولایت از نگاه قرآن، ویژگی‌های ولی و حاکم اسلامی، سیر تاریخی اندیشه «ولایت فقیه» در اقوال فقهای شیعه و... پرداخته می‌شود.

برشی از کتاب:

*اساسی‌ترین مسئله دین، مسئله ولایت است؛ چون ولایت، نشانه و سایه توحید است.

ولایت؛ یعنی حکومت چیزی است که در جامعه اسلامی متعلق به خداست و از خدای متعال به پیامبر(ص) و از او

به ولی مؤمنین می‌رسد.

ولایت یعنی پیوند؛ یعنی همین شکل زنجیره‌ای پیدا کردن انسان‌ها با یکدیگر؛ این معنای ولایت است. ولایت ائمه اطهار(ع) هم که شنیدید و گفته می‌شود، این یعنی همان پیوند میان ما و امام ما؛ از لحاظ فطرى، از لحاظ روحی و از لحاظ عملی. اگر این سه حالت پیوند میان ما و ائمه(ع) و پیغمبر(ص) و خدا پیدا بشود، این همان ولایت است.

*ولایت؛ یعنی پیوند و ارتباط تنگاتنگ و مستحکم و غیرقابل انفصال و انفکاک. جامعه‌ی اسلامی که دارای ولایت است؛ یعنی همه‌ی اجزای آن به یکدیگر و به آن محور و مرکز این جامعه؛ یعنی ولی، متصل است. لازمه‌ی همین ارتباط و اتصال است که جامعه‌ی اسلامی در درون خود یکی است و متحد و مؤتلف و متصل به هم است و در بیرون نیز اجزای مساعد با خود را جذب می‌کند و اجزایی را که با آن دشمن باشند، به‌شدت  دفع می‌کند. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از دانشگاهیان و طلاب حوزه‌های علمیه در تاریخ 29آذر1368)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی