۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۰:۰۹
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

نبرد برای سارایوو

نبرد برای سارایوو
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: کریم لوچارویچ
ترجمه : سعید عابدپور
نوبت چاپ: اول/ 1397
قیمت: 11000 تومان
معرفی اثر:

نبرد برای سارایوو روایت یکی از مبارزین نبرد سنگین برای دفاع از شهر سارایوو است. دقت نظر کریم لوچارویچ و قدرت تصمیم‌گیری در لحظه او تأثیر به‌سزایی در نتایج و سرنوشت دفاع از شهر داشته است.

سارایوو از بسیاری از جهات شهر منحصر به فردی است، جلوه اصلی این انحصار در مواجهه میراث تاریخی، تمدنی و دینی این شهر با آرایش جمعیتی آن است. تمدن بوسنی، تمدنی یگانه است که بعد از جنگ نیز در منظر نظامی در خاطره‌ها خواهد ماند. محاصره سارایوو از محاصره استالینگراد نیز طولانی‌تر بوده است. کتاب نبرد سارایوو روایت وقایعی است که بعدها به یکی از موفق‌ترین عملیات‌های نظامی تبدیل شد.

برشی از کتاب:

وقتی چتنیک‌ها از حمله به جنگل دست کشیدند، دوباره عده‌ای از روشنفکران و پیران شهر رفتند تا با صرب‌ها مذاکره کنند. مذاکره به ساعت ده صبح موکول شد و قبل از آن چتینک‌ها، ساعت نه صبح با خمپاره به جنگل حمله کردند. تعداد زخمی‌ها زیاد بود. مردم فکر می‌کردند به خاطر مذاکره، چتینک‌ها دست از خمپاره باران زن‌ها و کودکان می‌کشند؛ اما این بار هم فریب چتینک‌ها بود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی