۱۹ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۱۱
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

فاطمه نگین جهان و جنان

فاطمه نگین جهان و جنان
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: محمدرضا رمزی اوحدی
چاپ دوم: 1397
قیمت:15000 تومان
معـرفی اثـر:
حضرت فاطمه زهرا (س) در کتاب‌های تفسیری، حدیثی و تاریخی اهل سنت، جایگاه جلیل و جامعی دارد. در فصل اول، با بهره‌گیری از تفاسیر قدیمی اهل سنت، بیش از صد آیة قرآن را که درباره‌ی آن حضرت نازل شده، آورده شده است؛در فصل دوم، به زندگی آن بانوی بی‌بدیل و حوادث پس از ارتحال رسول‌‌الله(ص) ازمنابع دست ‌اول اهل‌سنت پرداخته‌ شده است؛در فصل سوم، این پرسش پاسخ داده شده است که چرا سیدمظلومان، امیرمؤمنان(ع) هنگام حمله به خانه‌اش سکوت اختیار کرد؟

دینوری عالم سنی در ۱۱۶۵ سال قبل در کتاب الامامه به ماجرای حمله عمر به خانه امام علی علیه السلام و اعمال قنفذ مفصل اشاره کرده و حدود ۲۰ نفر از علمای اهل سنت این را نوشته اند بیشتر مطلب با مدارک محکم در کتاب فاطمه نگین جهان و جنان می باشد.
ابوبکر در وقت جان دادن گفت ای کاش ۳ کار نمیکردم ۱ : کاش دستور حمله به خانه زهرا را نمیدادم . . . این مطلب را بیش از ۳۰ نفر مورخ قدیمی سنی آورده اند که اسامی آنها در کتاب فاطمه نگین جهان و جنان آمده در ثانی قرآن در آیه ۲۷ سوره نور میفرماید ؛ ای مسلمانان بدون اجازه وارد خانه های یکدیگر نشوید.
حضرت زهرا وقتی انحراف مردم را از راه امام علی دید در مقابل آنها ایستاد چونکه میدانست دین خدا را نابود میکنند فخر رازی مفسر سنی در جلد ۱۰ ص ۵۴۰ تفسیر کبیر مینویسد عمر بن خطاب در حکومت ۱۰ ساله اش ۹۴ حکم واجب و حلال خدا را تعطیل کرد و حضرت جلوی چنین کسی تا پای جان ایستاد.
طبری و یعقوبی دو مورخ سنی در ۱۱۵۱ سال قبل در کتاب تاریخ خود جلد۲ ص ۱۲۶ و جلد ۳ ص ۲۰۲ ماجرای حمله عمر به خانه حضرت زهرا را آوردهاند عجیب آنکه در کتب تفسیری اهل سنت ۱۰۰ آیه در شان آن بانو نقل شده که همه آن ۱۰۰ آیه در کتاب فاطمه نگین جهان و جنان آمده و عمر خانمی را مجروح کرد که در باره او بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن نازل شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی