۰۲ تیر ۹۷ ، ۱۴:۵۱
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

طاهر خان طومان

طاهر خان طومان
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: مصیب معصومیان

 

نوبت چاپ: دوم/ 1398
قیمت: 15000 تومان

معرفی اثر:

سید رضا طاهر، مجاهد خستگی ناپذیری بود که هم طاهر بود، هم معطر و منور و همچون نور در میان رزمندگان لشکر عملیاتی 25کربلا می‌درخشید. الگوی مقاومت و پهلوان میدان نبرد بود. شجاعت، صلابت، ایستادگی و مقاومت، عبودیت و بندگی، ادب و اخلاق شایسته از ویژگی‌های بارز این شهید بلند مرتبه بود. برای اهداف والایش از همه چیز می‌گذشت و آن را در راه رضای خدا خرج می‌کرد.

در فروردین و اردیبهشت سال1395، مقاومت یک تنه و عاشقانه او را در برابر تکفیری‌های وحشی و مزدوران آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب شاهد بودیم و ارزش و عیارش را به همه هم‌رزمانش نشان داد و ارادتش به حضرت زینب را نمایان کرد. رزمید و جانفشانی کرد و با نبرد بی‌نظیرش در منطقه معروف «خانه زرد» و در جناح راست «خان‌طومان» حلب سوریه به شهادت رسید.

برشی از کتاب:

توی اوج درگیری با تکفیری‌ها در خان‌طومان بودیم. تلفات زیادی از دشمن گرفته بودیم، دشمن هم تلفاتی هرچند و به تعداد انگشتان یک دست از ما گرفتند. نیروهای فاطمیون روحیه‌شان را از دست داده بودند و نیاز به تجدید روحیه داشتند. در آن وضعیت درگیری‌ها و تیراندازی هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که ناگهان سیدرضا فریاد بزند: «آقا! مسئول چای اینجا کیه؟ یکی بره یه کتری آب بار بذاره می‌خوایم چای دم بدیم». همه خندیدند. همیشه از این شوخ‌طبعی‌های به‌موقع، به‌جا و سنجیده داشت.

 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی