۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۵:۲۰
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

شهید عزیز

شهید عزیز
تولیدات انتشارات
 
پدیدآورنده: مصیب معصومیان
نوبت چاپ: دوم/ 1398
قیمت: 18000 تومان

معرفی اثر:

کتاب «شهید عزیز» حاوی خاطراتی دلنشین و درس‌آموز از زندگی دلیر مردی است که نگذاشت علاقه‌اش به دنیا و زرق و برق‌های آن، بندی بر قدم‌هایش باشد و او را به مقصودش نرساند.

شهید محمود رادمهر که از رزمندگان لشکر ۲۵کربلا است و در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده است، در این کتاب بر مبنای خاطرات دوستان، مادر و همسرش به خواننده معرفی می‌شود.

وجه تسمیه این کتاب آن است که در دیداری که خانواده این شهید با امام خامنه‌ای داشتند، ایشان با دست مبارکشان پشت عکس نوشتند: «سلام خدا بر شهید عزیز».

این کتاب در در ۱۳ بخش تنظیم شده که برخی از عناوین آن عبارتند از: «تولد و کودکی»، «سرسبزی»، «همدلی»، «انتظار جهاد»، «انتظار پرواز»، «وصال» و... .

برشی از کتاب:

پانزده روز قبل از شهادتش تماس گرفت و شماره‌ی برادرش را خواست. می‌خواست عکس‌هایی از خودش را بفرستد. به خاطر امنیت خودش مخالفت کردم. اصرار که کرد، شماره را دادم. چند روز بعد دوباره زنگ زد. پرسید: «عکس‌ها رسید؟ می‌خواهم سری جدید عکس‌ها را هم بفرستم.» دوباره مخالفت کردم. گفت: «با دیدن عکس‌ها خوشحال نشدی؟» گفتم: «نه! تو که نیستی عکس‌هایت هم مرا خوشحال نمی‌کند. فقط وقتی خودت را می‌بینم خوشحال می‌شوم، نه عکست را!»

عکس‌هایش را که می‌دیدم، با خودم می‌گفتم: «او که اهل عکس گرفتن نبود. آخر چرا این همه عکس می‌فرستد؟!»

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی