۰۲ تیر ۹۷ ، ۱۵:۲۳
شهید گمنام ۱ نظر اشتراک گذاری

ساره

ساره
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: حسن شیردل، حسین شیردل
نوبت چاپ: دوم/ 1398
قیمت: 32000 تومان
معرفی اثر:

 

بهترین روایتگر زندگی مردان جنگ، همسران آنها هستند؛ چرا که آنها به خوبی از رفتارها، خلق‌وخو و زوایای پنهان و پیدای شخصیت مردان جنگی با خبر هستند و با تمام افت‌وخیزها، تلخی و شیرینی زندگی با یک مرد جنگی، دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و آن را چشیده‌اند. خانم نیکخو یکی از این زنان مهربان و صبور است.

در این کتاب که خاطرات زمان کودکی تا بعد از شهادت همسر شهیدشان را در پی دارد، ایشان روایتگر روزهای زندگی خودش و زندگی مشترکش با شهیدش (سبزعلی خداداد) است. این همسرانه‌های زیبای خانم نیکخو و شهید خداداد تمام کتاب را پر از فرازوفرودهایی کرده که توانایی بررسی زندگی شهید خداداد را از زبان راوی کتاب، پر از تعلیق و جستجو می‌کند؛ جستجویی که سختی‌های زندگی و ساده‌زیستی و دوری و دلتنگی‌های هر دو را با قلم برادران (حسن شیردل و حسین شیردل) در کتاب «ساره» می‌توانید بخوانید.

برشی از کتاب:

فرو ریختن خانه را می دیدم، ولی چیزی نمی شنیدم. داخل اتاق های خانه بی هوا و بی هدف می چرخیدم. وسایل خانه را که تکه تکه با علی آقا جمع کرده بودیم نگاه می کردم. آن لحظه حس کردم تنها روی زمین ایستاده ام و کس دیگری روی کرۀ زمین نیست. هیچ کس نیست. به خدا گفتم: «خدا! الان من که را صدا بزنم؟ به کجا چنگ بزنم و خودم را نگه دارم؟»

 

نظرات (۱)

  1. ع . م
    من این کتاب رو از سایت شما خریداری کردم کتاب بسیار خوبی بود . همراه دلیر مردانی که در دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند شیرزنانی هم حضور داشتند که جای خالی  پدر رو برای  برای فرزندانشون  چه در زمان جنگ چه در زمان شهادت و اسارت و جانبازی پر کنند 
    به نظر من خواندن چنین کتاب هایی برای قشر جوان جامعه همچون خودم ضروریه . موفق و سربلند باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی