۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۴:۴۴
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

توقف ممنوع 2

توقف ممنوع 2
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: بنیامین شیرخانی
نوبت چاپ: دوم/ 1396
قیمت: 10000 تومان
معرفی اثر:

پرسشگری و کنجکاوی و رفتن به سوی پاسخ، یکی از ابعاد روحی انسان است و ترقی و تکامل وی، در سایه همین بعد می‌باشد که در وجود او نهفته است. و اگر آفرینشش فاقد این بعد بود، هرگز گامی به سوی تکامل برنمی‌داشت‌. خداوند متعال این گرایش را در وجود انسان نهاده و پیوسته او تشنه پاسخ است. اگر پاسخ صحیحی شنید، اندیشه‌اش به سوی تکامل می‌رود و اگر با پاسخ‌های خرافی و بی‌اساس مواجه شد، قطعاً ضربه‌ای بر پیشرفت او می‌خورد.

حوادث اخیر در جهان به ویژه در اروپا و آمریکا، درباره اسلام و آموزه‌های او، و اهمیت مقام معظم رهبری نسبت به این حوادث و نوشتن دو نامه کارآمد و روشنگر برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نویسنده را بر آن داشت که مجموعه‌ای از نصایح راهبردی و آموزه‌های اسلام، براساس نظرات و منویات ایشان را برای جوانان، تهیه و تنظیم نماید.

برشی از کتاب:

*توصیه‌ام به جوان‌ها این است: شما، همان قدری که برای علم کار می‌کنید، برای دل و معنویت خودتان هم کار کنید. میدان معنویت به روی شما باز است. علم و معنویت با هم هیچ منافاتی ندارند. ...کار کردن در یک کارگاه علمی، کارگاه آموزشی، مرکز تحقیقات، فلان کلاس درس و فلان دانشگاه، هیچ منافاتی با این ندارد که انسان نمازش را اول وقت، با توجه و با احساس حضور در مقابل خداوند به جا آورد. این، دل شما را شستشو می‌دهد. شماها جوانید و دل‌های شما نورانی است. ... این خطاب به همه‌ی جوان‌هاست و به خصوص جوان‌هایی که دارند در کار علم حرکت می‌کنند. و خوشبختانه امروز به میزان زیادی همین هم هست. (در دیدار با نخبگان جوان، مورخ 25/6/1385)

* جوان، انضباط انقلابی از مهم‌ترین و قوی‌ترین انضباط‌هاست.

قرآن می‌گوید: «آنهایی که در جنگ احد برگشتند؛ طاقت نیاوردند بایستند، این لغزش اینها به خاطر آن کاری است که قبلاً کردند.

ما وقتی روح را نساختیم، خودمان را محکم نکردیم، معلوم است؛ هر مماسی روی آن اثر می‌گذارد؛ یکی، دو تا، سه تا، ناگهان می‌بینید که شکلش عوض شد؛ اما وقتی‌که مثل فولاد آب‌دیده، محکم و استوار و بر مبنای تفکر درست و منطق صحیح، هویت دینی انسان شکل گرفت و هویت انقلابی شکل گرفت، هرچه زمان بگذرد، این هویت روشن‌تر، واضح‌تر، جذاب‌تر و مستحکم‌تر می‌شود.

بعضی‌ها تصور می‌کنند انقلابیگری، یک حرکت انقلابی؛ یعنی حرکت بی‌انضباط همراه با شلوغی، سردرگمی و بی‌نظمی! می‌گویند آقا، آنها انقلابی بود و تمام شد! این، غلط است. مطلقا در ذات تحرک انقلابی، اغتشاش و بی‌نظمی نیست. بعکس، انضباط انقلابی از محکم‌ترین و قوی‌ترین انضباط‌هاست. انضباطی که ریشه از ذهن انسان، از دل انسان، از ایمان انسان می‌گیرد، بهترین انضباط‌ها را دارد. بنابراین انقلابی‌گری را با بی‌نظمی و با شلوغ کاری و با نشناختن ضابطه و قانون، نباید اشتباه کرد.

بیانات در بازدید از پژوهشکده رویان در تاریخ 25/4/1386






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی