۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۴
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

توقف ممنوع

توقف ممنوع
تولیدات انتشارات
 
پدیدآورنده: اسماء حیدری
نوبت چاپ: سیزدهم/ 1398
قیمت: 20000 تومان
معرفی اثر:

اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از ملزومات تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی قدس‌سره و تأکیدات مقام معظم رهبری حفظه‌الله است. اقتدار و اعتلای ایران اسلامی نیز ملزم به رخ‌داد شرایطی است تا این مهم محقق شود. سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای یکی از ارکان حیاتی آن است و نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین اقشار این سرمایه به حساب می‌آیند. نیروی جوان، نسل آتی و بدنه امیدآفرین فردای هر کشوری خواهد بود. از این رو پرداختن به افق و برنامه‌های کلان تربیتی آنها می‌تواند از مهم‌ترین برنامه‌های کشور محسوب شود و ما کوشیده‌ایم در این کتاب با بیان ویژگی‌های جوان و نوجوان ایرانی، یارای شما در رسیدن به این مهم باشیم.

برشی از کتاب:

*همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود. شما که از استعدادی برخوردار هستید و فرض هم می‌کنیم که إن‌شاءالله امکانات برای تکامل و تعالی علمی و فکری شما فراهم شود و بتوانید در همان رشته‌هایی که مورد علاقه‌تان است، کار علمی بکنید، همتتان باید به چه چیزی گماشته شود؟ آن چیزی که به نظرم از همه مهم‌تر می‌آید، این است که همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود. ما نباید به ترجمه و فراگیری اندوخته‌های دیگران اکتفا کنیم.

نه اینکه فرا نگیریم! هیچ‌کس نمی‌گوید از دیگران فرا نگیریم. چرا! باید فرا گرفت؛ لیکن علم را باید تولید کرد.

*جوان یک نهال بالنده و مرکز اغلب نیکی‌ها و درخشندگی‌ها و نورانیت‌هاست. (دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان/18اسفند1379)

*جوان و جوانی یکی از درخشندگی‌های آفرینش الهی است. (دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز جشنواره‌های هنری در هفته دولت/15آبان1370)

*جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است. (دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز جشنواره‌های هنری در هفته دولت/15آبان1370)

*یأس بزرگ‌ترین آفت جوان است. (دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه روز دانش‌آموز/10آبان1368)

*حضور دائم و به‌هنگام در هر نقطه‌ای که لازم است را باید تمرین کنیم. (دیدار اعضای بسیجی هیئت علمی دانشگاه‌ها/2تیر1389)

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی