۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۴۴
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی

از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: حسین ابراهیمی کوشالی
نوبت چاپ: اول/ 1394
قیمت: 9000 تومان
معرفی اثر:

ایجاد تحول درونی در افراد یک جامعه پویا و زنده به سوی رشد و تعالی، نیازمند ایجاد نظم و هماهنگی جمعی در نوع نگاه افراد نسبت به سبک زندگی می‌باشد.

برنامه‌ریزی صحیح در این راستا می‌تواند به عملیاتی شدن نظام صحیح حرکت منطقی بیانجامد.

دست‌یابی به این هدف راهبردی، استحکام ساخت درونی نظام را در پی خواهد داشت؛ مشروط بر اینکه نشانه‌های این استحکام در حوزه‌های فرهنگی جامعه بروز و ظهور یابد. در این کتاب با تأکید بر «نظام صحیح حرکت منطقی» برآنیم تا محورهای اصلی این نظام برآمده از آموزه‌های قرآنی را تبیین کرده و در این مسیر از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بهره‌گیری نماییم.

کتاب حاضر به زعم مولف، براساس نگاه جامع و مبتنی بر فقه جعفری رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در مقوله نظام صحیح حرکت منطقی و ذیل چشم‌انداز تحقق تمدن نوین اسلامی؛ به تبیین یکی از مسیر‌های اصلی نیل به چشم‌انداز می‌پردازد.

برشی از کتاب:

*گاهی انسان حقیقت را می‌فهمد، اما دل خود را تسلیم این حقیقت نمی‌کند و در مقابل آن می‌ایستد. لذا می‌بینید در مقابل علم، جهل و شک است؛ اما در مقابل ایمان، جهل نمی‌اورند؛ در مقابل ایمان، کفر می‌آورند؛ یعنی پوشاندن. انسان گاهی حقیقتی را قبول دارد، اما آن را می‌پوشاند و پنهان می‌کند. نقطه مقابل پوشاندن، ایمان است؛ یعنی دل سپردن، گرویدن، سرسپردن.

برای یک کشور خیلی مهم است که او، نیازهای حقیقی و اساسی خودش را درست بشناسد و تصمیم بگیرد که این نیازها را برطرف کند؛ثانیا، ابراز برطرف کردن این نیازها را که در درجه ی اول، فکر و نیروی انسانی است، در اختیار داشته باشد؛ این برای یک کشور خیلی مهم و تاریخ ساز است؛ این تمدن ساز است. فرق کشورهایی که می توانند سرنوشت خود و بلکه بخشی از دنیا را به دست بگیرند، با آن کشورهایی که مثل پرکاهی در امواج سیاست های جهانی به این طرف و آن طرف می روند، در همین است. کلید اصلی هم علم و بر اثر علم، فناوری است؛ بایستی آن کشور و ملتی که تصمیم دارد سرنوشت خودش را خودش بسازد و خودش، خودش را به خوشبختی برساند، این کلید را پیدا کند.





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی