۱۹ دی ۹۵ ، ۱۹:۳۹
موسسه هنری ربیع ۱ نظر اشتراک گذاری

ابووصال

ابووصال
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: محدثه علیجان زاده روشن
نوبت چاپ: پنجم /1397
قیمت: 8000 تومان
معرفی اثر:

شهید محمدرضا دهقان امیری متولد 26فروردین1374 در تهران دیده به جهان گشود. محمدرضا از نسل چهارم فرزندان حضرت روح الله(ره) بود که برای دفاع از حرم هجرت کرده و به شهادت رسید.

محمدرضا دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق(ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود. از صفات بارز اخلاقی محمدرضا می‌توان به خوش‌خلقی و خلوص نیت در انجام وظایف دینی و امور خیر اشاره کرد.

در تاریخ 21آبان1394 با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم الحرام در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب طی عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در تاریخ 25 آبان در امامزاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

برشی از کتاب:

به شهدا خیلی علاقه داشت. از دوران دبیرستان این علاقه‌مندی شدیدتر شد. شهید اصغر وصالی،‌ فرمانده شهر پاوه مورد توجه خاص او بود و برای همین هم در سوریه، اسم مستعار خودش را «حسین وصالی» گذاشت. حتی این اسم را روی اسلحه‌اش حک کرده بود و از دوران آموزشی‌اش در ایران تا عملیات‌هایش در سوریه تفنگش با این اسم مشخص بود.

 

 
 
 

 

نظرات (۱)

  1. مهسا
    با سلام 
    مطالب جالبی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی